50 anunturi postate - 10 eur / luna www.YOURSTOCK.ro - solutii in constructii Anunturi, Cereri de oferta, Consultanta

arena constructiilor

Statistici Yourstock

General
Nr. anunturi active:
0
Nr. anunturi rulate:
14986
Furnizori inregistrati:
207
Vizitatori inregistrati:
552
Top Yourstock
Stoc produse:
0 RON
Stoc imobiliar:
0 RON
Tranzactia zilei:
-
Tranzactia saptamanii:
-
Cel mai activ vanzator:
-
Cel mai activ cumparator:
-
Holver Skyscrapper
de arh star
ys
arcon
equitone
creaton
e-izolatii.ro
Holver Button

Acasa I Lantul slabiciunilor din care scapa cine poate I Producatorii de profiluri si tâmplarie PVC ...

Producatorii de profiluri si tâmplarie PVC ...

sectiune sustinuta de www.constructiv.ro

maricicapandele
maricica.pandele@mmg.ro

Producatorii de profiluri si tâmplarie PVC se agata de agentii incisivi si de reduceri

In 2007, piata de profiluri PVC a avut o valoare de aproximativ un miliard de euro. In 2009, estimarile arata o scadere cu 50% a pietei. In prezent, evolutia acesteia este imprevizibila: “In prima parte a acestui an, valoarea totala a pietei a scazut comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, iar evolutia acesteia pâna la sfârsitul anului este greu de previzionat. Estimam totusi ca valoarea totala a pietei de profiluri din PVC va atinge aproximativ 500 de milioane de euro, reprezentând o scadere cu aproximativ 50% comparativ cu anul 2007”, spune Aurel Vlaicu, director general al Gealan România.
In ultimele doua luni, atât piata de tâmplarie, cât si piata de profiluri PVC au scazut fata de anul trecut, dupa cum spun statisticile: “Situatia pietei de profiluri PVC, ca si cea a pietei de tâmplarie este una dificila, declara Adin Tabacu, director de vânzari Rehau. Vânzarile sunt in scadere accentuata fata de perioada similara a anului trecut. Pentru ultimele 2-3 luni ale anului 2009 se poate vorbi despre o anumita stagnare a vânzarilor, raportat la evolutia statistica fireasca (din alti ani) a acestei perioade a anului”.
In mod clar, din cauza ca piata per ansamblu are probleme, firmele si-au amânat investitiile pentru o perioada:“ Planurile noastre anterioare ce vizau extinderea capacitatii de productie se afla deocamdata in stand-by, urmând a fi reluate in momentul când piata va permite acest lucru”, afirma Aurel Vlaicu. Dar Gealan România spera inca la o imbunatatire, deoarece vânzarile sunt sezoniere. De aceea, Aurel Vlaicu are previziuni optimiste: “Piata profilurilor din PVC este un sector de activitate cu sezonalitate accentuata. De obicei al doilea semestru al anului este mai reprezentiv din punctul de vedere al afacerilor. In aceste conditii, estimam vânzari mai bune pentru al doilea semestru, dar suntem prudenti in avansarea unor cifre. Obiectivul nostru este mentinerea cifrei de afaceri din 2008, care s-a situat la un nivel cu circa 11% mai ridicat comparativ cu cel din 2007”.

Firmele mari sunt afectate, firmele mici se vad deja eliminate de pe piata

Daca reprezentantii Gealan sunt optimisti, Rehau estimeaza ca cifra de afaceri va fi cu 35% mai mica in acest an: “Rehau România a vândut profiluri PVC pentru tâmplarie in valoare de circa 15 milioane de euro in primele sapte luni ale acestui an, scaderea fata de perioada similara a anului trecut fiind de aproximativ 35%. Estimam ca aceasta situatie nu se va modifica fundamental pâna la sfârsitul anului 2009, chiar daca toamna va aduce - ca in fiecare an - o mai buna dinamica a vânzarilor”, spune Adin Tabacu.
Daca firmele mari nu stau prea bine cu vânzarile in acest an, pentru firmele mici problemele se resimt mai accentuat, iar solutia vine numai din agresivitatea agentilor de vânzari: “Comparativ cu anul 2008, volumul vânzarilor in acest an s-a redus cu 50%, spune Constantin Musat, director general al Acord SRL. La sfârsitul anului cred ca situatia va fi critica. Cred ca trei elemente sunt importante pentru a depasi criza: calitatea produselor, reducerea preturilor, agresivitatea agentilor de vânzari”.

Masuri anticriza

Scaderea preturilor e necesara si la companiile mari, fiindca cererea pe piata are in vederere acest aspect: “Ca game de profiluri solicitate in piata, cererea nu s-a modificat esential fata de anul 2008, totusi exista o aplecare mai mare catre produsele cu preturi mai convenabile”, spune Adin Tabacu.
In schimb, companiile mari, in loc sa se bazeze numai pe agresivitatea agentilor, adopta si alte solutii pentru depasirea crizei. “Având in vedere conjunctura actuala de pe piata, am decis sa abordam o strategie prudenta, axata pe consolidarea relatiei cu partenerii si pe promovarea produselor inovatoare, ce aduc ceva nou pe piata”, spune Aurel Vlaicu, director general al Gealan România. Astfel, au aparut profilurile ce protejeaza impotriva radiatiilor electromagnetice si, in cazul profilurilor decor lemn, o tehnica de imbinare a profilurilor pentru a reda cât mai fidel aspectul ferestrelor din lemn.
Si Rehau a incercat modificari la produse, dar aceasta nu este singura masura de precautie, spune Adin Tabacu: “Ca si alte firme active in bransa constructiilor, Rehau a adoptat un set complex de masuri pentru un an dificil precum 2009. S-au realizat diverse actiuni privind produsele firmei, clientii au fost incurajati sa cumpere si sa prelucreze mai multa marfa - prin metode ale avantajelor comerciale; s-au realizat analize complexe ale costurilor firmei si acestea au fost tinute sub control cu maxima atentie. De asemenea, prin metode specifice de prelucrare a pietei de profil, s-a incercat largirea portofoliului de clienti prin achizitii de interes sporit”.
Clientii au ramas aceiasi, fiind consumatorii finali si sectorul rezidential. “De aceea, conditiile generale dificile de pe piata au condus la o intensificare a competitiei dintre principalele companii din domeniu, care concureaza anul acesta pentru o piata cu o valoare in scadere”, spune Aurel Vlaicu.
De altfel, partenerii Gealan sunt producatorii de tâmplarie, mai adauga Vlaicu: ”Modelul nostru de business nu presupune vânzarea directa catre consumatori. Partenerii nostri sunt cei care achizitioneaza de la noi componentele ferestrelor, de la profilurile din PVC la sticla termoizolanta si la armaturile ferestrelor, produc ferestrele si le monteaza in locuintele clientilor finali”.
Nici Rehau nu vinde direct catre consumatori, de aceea clientii sunt firmele producatoare de tâmplarie PVC, declara Adin Tabacu: “Avem numerosi clienti - fabricanti de tâmplarie din profiluri PVC - peste 300 de firme la nivelul tarii. Vindem profiluri PVC pentru tâmplarie in regim industrial. Actiunile destinate clientilor nostri au avut si au ca scop principal majorarea volumelor de marfa achizitionata si prelucrata de catre fiecare client in parte. Prin diverse masuri gândite cu atentie, fiecare client, indiferent de dimensiunile acestuia, este cointeresat sa prelucreze mai multe profiluri si sa vânda in consecinta mai multe elemente de tâmplarie PVC”.

Publicitatea ramâne importanta

Desi e criza pe piata constructiilor, companiile mari au invatat ca publicitatea poate asigura supravietuirea, de aceea nu renunta la ea: “Lucram, ca in fiecare an, cu agentii de publicitate profesioniste. Insa bugetul de publicitate cunoaste modificari in acest an, in ritm trimestrial”, declara Adin Tabacu, director de vânzari al Rehau. Gealan a inteles, de asemenea, ca publicitatea e un lux necesar: “Investitia in promovarea brandului si a produselor face parte din strategia noastra anticriza din acest an. Incepând cu luna mai am desfasurat o campanie de promovare a vânzarilor in presa, la radio si online”, spune Aurel Vlaicu. Insa, dintre toate solutiile anticriza, singura care pare sa mai vânda sunt promotiile generoase pe care clientii finali le analizeaza atent si o aleg, de multe ori, pe cea mai avantajoasa in ceea ce priveste costurile si nu calitatea.